Koti lukiolaiselle!

Parikkalan lukion yleislinjalle ja eläinlääketieteelliselle painotuslinjalle hakeudutaan kaikkialta Suomesta. Kunta tarjoaa kauempaa saapuville opiskelijoille ilmaisen asunnon!

Opiskelijan asuminen & opiskelija-asunnot Parikkalassa

Kunnan tarjoamat maksuttomat lukiolaisasunnot sijaitsevat Parikkalan taajamassa, lähellä lukiota. Peltolan ratsutila majoittaa myös muutamia opiskelijoita lv. 2024-25. Ruokakauppa ja muut palvelut löytyvät lähistöltä.

Voit myös halutessasi vuokrata asunnon yksityiseltä vuokranantajalta Parikkalan runsaasta asuntotarjonnasta.

Kaikki tarjolla olevat opiskelija-asunnot ovat kalustamattomia yksiöitä tai soluasuntoja.

Asuntojen yhteiskäyttöisessä aulatilassa on ilmaiskäytössä pieni pyykinpesukone vuokralaisten tarpeita varten. Kaikki huoneistot ovat savuttomia, mutta omat lemmikit ovat sallittuja. Huomioithan, että lemmikkisi ei saa aiheuttaa häiriötä muille asukkaille tai vaurioita asunnon rakenteille. Asunnoissa saa asua myös lyhyiden lomien ajan.

Parikkalan lukiolaiset ovat perinteisesti saaneet myös hyvin kesätöitä Parikkalasta.

Kerromme mielellämme lisää tarjolla olevista opiskelija-asunnoista ja vastaamme kaikkiin aiheeseen liittyviin kysymyksiisi. Hakemuksen voit täyttää näppärästi netissä – muistathan olla huolellinen!

Asuntoasioita hoidat kunnan asuntosihteerin kanssa koulun puolesta.

Kuka voi hakea maksutonta asuntoa?

Parikkalan lukion opiskelijalla on oikeus maksuttomaan asuntoon, jos hänen koulumatkansa on vähintään 10 kilometriä yhteen suuntaan eikä kuljetusta voida järjestää olemassa olevin koulukuljetuksin tai julkisen liikenteen avulla.

Matka-aikoja Parikkalan lukioon

Helsinki 3 h