Opintoja eläinten ystäville!

Tutustu eläinlääkärin ammattiin jo lukiossa ja paranna mahdollisuuksia päästä korkeakouluun. Parikkalan lukion eläinlääketieteeseen valmentava opintolinja tarjoaa alasta kiinnostuneille loistavat lähtökohdat!

Eläinlääketieteen painotuslinja Parikkalan lukiossa

Eläinlääketieteellisellä painotuslinjalla on tarjolla opintojaksoja, joissa tutustutaan eläinlääkärin työhön sekä eläinten hoitoon ja anatomiaan. Lisäksi linjalla syvennetään luonnontieteiden ja matematiikan osaamista. Kokonaisuus sopiikin hyvin niin tuleville eläinlääkäreille kuin esimerkiksi eläintenhoitajan ammatista, biologiasta tai maa- ja metsätieteestä kiinnostuneille.

Painotuslinjan otetaan vuosittain enintään 15 opiskelijaa kaikkialta Suomesta. Opiskelijaelämää helpottamaan kunta tarjoaa kauempaa tulleille ilmaiset asunnot, joissa saa pitää omaa lemmikkiä. Arjesta pyritään tekemään muutenkin mahdollisimman helppoa: opiskelijat saavat apua esimerkiksi opintojen aikatauluttamiseen.

Parikkalan lukion eläinlääketieteelliselle painotuslinjalle haetaan keväisin yhteisvalinnassa. Hakija täyttää Opintopolussa sähköisen yhteishakulomakkeen sekä esitietolomakkeen eläinlääketiedelinjalla ja lukion ainevalintakortin. Kerromme mielellämme lisää opiskelusta lukiossamme ja autamme tarvittaessa hakemiseen liittyvissä kysymyksissäsi!

Pedersören lukio on ystävyyskoulumme – kyläily toistemme luona on yksi lukuvuoden kohokohdista!

Eläin­lääketieteeseen valmentavia opintojaksoja

Voit valita tulevaisuutesi opintoja parhaiten tukevat opinnot seuraavista vaihtoehdoista. Lisäksi lukiossamme järjestetään oppiainekohtaisia kertauskursseja, joissa harjoitellaan kirjoituksissa sekä pääsykokeissa tarvittavia tietoja ja taitoja.

Eläinten käyttäytyminen, hoito ja turvallinen käsittely eläintilalla käytännössä
1 op

Eläinlääkärin työhön tutustuminen eläinlääkärin mukana 1 op