Edessä oivallisia oppivuosia!

Pienessä koulussa pienetkin yksityiskohdat voidaan ottaa paremmin huomioon. Parikkalan lukiossa opiskelijoita tuetaan henkilökohtaisesti, yhdessä tekeminen on arvossaan ja aikaa jää myös ottaa rennommin.

Opiskelu Parikkalan lukiossa

Lukiomme toimii luokattomana ja noudattaa viisijaksojärjestelmää. Meillä valinnanvapaus ja sujuva opiskelu kulkevat käsikkäin, sillä rehtori laatii lukujärjestykset, mutta opiskelijat vastaavat itse lisävalinnoistaan. Näin voimme tarjota parhaat mahdolliset puitteet opintomenestykselle samalla turhaa stressiä tehokkaasti torjuen.

Opetussuunnitelman ohella lukiomme toimintaa ohjaavat vahvat arvot. Otamme kaikki opiskelijat mukaan kehittämään lukion yhteistä toimintakulttuuria. Esimerkiksi oppilaskuntatoiminnassa tarjoamme mahdollisuuden vaikuttaa lukuvuoden teemoihin, tapahtumiin ja retkiin sekä hyvinvointia lisäävien oppimisympäristöjen kehittämiseen.

Voit hakea lukioomme opiskelemaan yhteisvalinnassa joko yleislinjalle tai eläinlääketieteen painotuslinjalle. Keskiarvoraja on 7,0.

Opinto-oppaan avulla voit tutustua jo ennakkoon lukiomme kurssitarjontaan – vastaamme mielellämme myös kaikkiin kysymyksiisi!

Pedersören lukio on ystävyyskoulumme – kyläily toistemme luona on yksi lukuvuoden kohokohdista!

Lukiomme arvot pähkinänkuoressa

Toisten huomioonottaminen