Viestejä lukiosta!

Lukuvuoden varrelle mahtuu monta iloista tapahtumaa ja asiallistakin tiedotettavaa. Blogissamme pääsevät ääneen opettajat, opiskelijat ja koulumme muut avainhenkilöt – antoisia lukuhetkiä!

Parikkalan lukion ajankohtaiset uutiset & tiedotteet

25 Mar, 2024
Eläinten anatomian kurssilla tutkittiin hirvenpäitä. Sorkkaeläinten rakenteet ovat hyvin samantapaisia.
Tekijä Heikki Tuhkanen 21 Mar, 2024
Pääsimme tutustumaan Peltolan ratsutilaan ja Kaakon tallilääkäriin. Mirja Moilanen kertoi tallilääkärin työstä, ja pääsimme itsekin tutkimaan esimerkiksi hevosen hampaita ja kalloja. Tallilääkärissä oli myös poneja, joiden avulla havainnollistettiin yleisiä sairauksia ja niiden oireita. Peltolan ratsutilalla Ulla Kujanpää esitteli ja kertoi tallin arjesta. Tallilla halukkaat pääsivät ratsastamaan ja hoitamaan lehmiä, hevosia ja kanoja. Kaakon tallilääkärin luona oli hauskaa päästä tutustumaan enemmän eläinlääkärin työhön ja tiloihin ja saada lisää tietoa ammattiin liittyvistä asioista. Peltolan ratsutilalla oli mukavaa, kun pääsimme itse hoitamaan ja ratsastamaan hevosilla. Miima ja Taiga
18 Dec, 2023
Tervetuloa Parikkalan lukion eläinlääketieteellisen linjan tutustumispäivään to 18.1. klo 11-15. Päivän aikana tutustutaan lukio-opiskeluun, eläinlääketieteellisen linjan sisältöihin ja lukion tiloihin.
17 Dec, 2023
Parikkalan uusi koulurakennus on palvellut Kirjolanmäellä ensimmäisen syksynsä niin lukiolaisia kuin peruskoululaisia. Samalla myös ensimmäinen syksy eläinlääketieteellisellä linjalla opiskelua on lukiolaisillamme takana.
19 Dec, 2022
Eläinlääketieteen opintoihin tähtäävä lukiolainen valitsee opintoihinsa usein mahdollisimman paljon luonnontieteitä ja matematiikkaa.
14 Dec, 2022
Parikkalan lukio perustaa yleislinjan rinnalle eläinlääketieteen opintoihin valmentavan opintolinjan, jossa opiskelija pääsee jo lukion aikana tutustumaan eläinlääkärin työhön ja parantamaan eläinlääkäriopinnoissa tarvittavia valmiuksia.